en månad i pastell

Sunday, March 05, 2006

Håll bara käft helt enkelt

Medan sossefeministbrudarna intervenerar oss långsamt och stapplande (men on its way me do hope) är sosse'feminist'männen 'solidariska' med våldtagna kvinnor. Vad gör jag med/i/av/ mig i denna rörelse? Jag vill vara här. Jag vill vara var som helst bara inte här. Det e min rörelse också, den e otroligt viktig för mig. Den har symbolvärde för mig och den erbjuder grupptillhörighet, hemmakänsla och samarbete. Jag vill inte kännas vid denna rörelse, den äcklar mig. Jag behöver denna rörelse.

Vänligen!! Att tänka på innan jag talar:
1) Varifrån talar jag?
2) Varifrån talar den/dom jag tycker har fel?
3) Talar jag om eller 'för' någon annan? Varför väljer jag att göra det? Finns det sätt att fundera kring fråga x så att jag undviker att vara 'räddare' och 'talesperson'?
4) Om jag tvingar mig att tala om fråga x så att det hela tiden berör mig, vilka frågor måste jag då ta itu med? På vilka sätt har fråga x förändrats av att jag ställde mig de här frågorna? Får jag obehagskänslor när jag nu försöker närma mig fråga x utan att ställa mig utanför? Om ja, varför, hur ser de ut, och vart kan de ta mig?

snabbguide om jag e man och har väldigväldigt lust att säga "Prostitution är en mänsklig rättighet.": HÅLL KÄFT

3 Comments:

At 3:13 PM, Anonymous Anonymous said...

ja! håll käft! det var det mest peppande argumentet jag hört, att det kan vara ok att bara vänligt säga åt dom att hålla käften och vara söta.

 
At 6:12 AM, Anonymous Anonymous said...

Svarar här eftersom det inte går att kommentera i "lilla söta studenthåla bloggen!. Så, välkommen tillbaks till vintern! Skulle gärna hängt på om jag bott i Uppsalatrakten. Men för långt bort, verkar himla bra. Har du nått material för hur dam gör critical whiteness studiecirkel eller vet nån bra sida på nätet om det säg gärna till..

 
At 3:49 PM, Blogger kamikaze said...

tack, tack för välkomnandet, här ere pisskallt och hemtrevnaden hopar sig i drivor. tänkte bara säga att du har fått aslångt svar på den nya bloggen.

 

Post a Comment

<< Home