en månad i pastell

Friday, March 03, 2006

Denna helg:

Är du ledsen, frågar hon och jag tycker om frågan men jag är glad, tror jag.

20 kg böcker. Noemi kommer med fin bok i present. Pressa ner tröjor och jeans. Rom och apelsinjos. Sitta på locket. Långbrunch. Homofobisk musik i mitt huvud, schysst rytm och jag missförstår och skiter i. Sista träffen med gruppen. Tvätta för sent, så det inte hinner torka, tänka: meh, lär du dig aldrig. Gå på politisk bröllopsfest. Skriva tusen kom-ihåg-lappar. Polly Jean skriker. Lämna tillbaka ett bord. Titta på cykelskrotsamlingen och sucka. Lämna tillbaka cyckellik. Få ett blandband. Mer rom. Det behövs. Avskedste. Avskedsmiddag. Fransk film med Noemies favoritreplik. Rom? Gömma sig från tiden framför datorn. Allt är fint. Tiden hittar en. Allt är stress.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home